ENGLISH   rvo@atiyehsazan.ir

سرپرست مدیریت ارزشیابی امور شعب و کارکنان تشریح کرد:

جزئیات ساماندهی شعب بر اساس شاخص تحلیل داده





سرپرست مدیریت ارزشیابی امور شعب و کارکنان، جزئیات ساماندهی شعب بر اساس شاخص تحلیل داده را تشریح کرد.


به گزارش روابط عمومی آتیه‌سازان حافظ، سودابه چراغی، سرپرست مدیریت ارزشیابی امور شعب و کارکنان در خصوص ساماندهی شعب بر اساس شاخص تحلیل داده(DEA) گفت: بمنظور اطمينان از تحقق اهداف شركت، اجرای برنامه‌هاي عملياتي و بهبود فرآيندهاي كاري، عملكرد شعب و كاركنان به صورت مستمر مورد ارزیابی و پایش قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ارزيابي عملكرد در 3 محور، شامل ارزيابي عملكرد شعب وكاركنان و ارزیابی انطباق برنامه عملياتي انجام مي‌شود.

چراغی افزود: شاخص‌هاي ارزيابي عملكرد شعب بر اساس رتبه‌بندي تصمیم‌گيري چند معياره به روش تحلیل سلسله مراتبی و تحليلي پوششي داده‌ها صورت مي‌گيرد و شاخص‌هاي ارزيابي عملكرد كاركنان بر اساس جدول فرآیندها و شاخص‌های ارزشیابی در شعب و ستاد، رتبه‌بندی خواهد شد. همچنين ارزيابي انطباق برنامه عملیاتی اهداف راهبردي و جدول وزن‌دهي فرآيندهاي برنامه عملياتي توسط كميته ارزيابي عملكرد با مشاركت صاحبان اصلي فرآيندها طي برگزاري جلسات كارشناسي به منظور تحقق اهداف کمی برنامه‌های شرکت در راستاي اهداف كلان سازمان بيمه سلامت ايران تهيه و تدوين مي‌شود.

سرپرست مدیریت ارزشیابی امور شعب و کارکنان بیان کرد: ارزيابي شاخص‌هاي تعيين‌شده تا هنگام راه‌اندازي سامانه جامع مديريت عملكرد شعب و كاركنان بصورت غيرمكانيزه در مقاطع (ماهانه/ فصلي/ شش ماهه/ سالانه) براي هر فرآيند توسط كميته ارزيابي عملكرد شعب و كاركنان انجام مي‌شود. براي اين منظور، شعب و واحدهاي ستادي در مقاطع تعيين‌شده زماني نسبت به خود‌ارزيابي شاخص‌ها با ارائه مستندات تعيين‌شده اقدام کرده و پس از انجام خود‌ارزيابي، كميته ارزيابي عملكرد نسبت به ارزيابي نهايي شاخص‌ها اقدام مي‌كند.

وی برخی نتايج حاصل از ارزیابی عملكرد شعب و كاركنان را به شرح ذیل اعلام کرد:
  • نظام‌مند کردن فعالیت‌ها و اقدامات شعب از طریق بازخوردهای نتایج ارزیابی
  • هدایت و راهنمایی شعب در جهت بهبود مدیریت
  • ارتقاء پاسخ گویی و شفافیت گزارش‌دهی شعب
  • ارتقاء سطح دانش فنی و حرفه‌ای مدیران و کارشناسان در چارچوب ضوابط و نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد
  • تصحیح اهداف، سیاست‌ها، وظایف و برنامه‌های شرکت و شعب با استفاده از نتایج به دست آمده از ارزیابی عملکرد و تدوین واقع‌بینانه آنها
  • تشویق شعبی که عملکرد برتر داشته‌اند با استفاده از سازوکارهای مختلف و مناسب
  • تذکر لازم به شعب در خصوص عملکرد ضعیف و غیرقابل قبول

انتهای پیام/