• EN
  •    
تفاهم نامه میان بیمه سلامت و بهزیستی درباره حمایت از حقوق معلولان
بیمه سلامت

معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت، با اشاره به اجرای ابلاغیه شماره ۶۰۴۳۹۵ مورخ 12 بهمن 99 سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر اختصاص مبلغ یکصد میلیارد تومان از محل مصارف هدفمندی با هدف خرید خدمات توانبخشی برای معلولین تحت پوشش سازمان بهزیستی، مفاد تفاهم نامه میان سازمان متبوع خود و بهزیستی در خصوص حمایت از حقوق معلولان را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آتیه سازان حافظ مهرداد الهامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت در تشریح تفاهم نامه میان سازمان بهزیستی با سازمان بیمه سلامت درباره حمایت از حقوق معلولان گفت: در ماده ۱ این تفاهم نامه به بهره مندی تعداد یک میلیون و شانزده هزار افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که دارای دفترچه معتبر از بیمه سلامت می باشند، از خدمات توانبخشی به شرح پیوست این تفاهم نامه (خدمات ستاره دار ) تاکید شده است.

وی افزود: طبق ماده ۲، مدت تفاهم نامه از زمان شروع به مدت یک سال شمسی می باشد که از تاریخ امضای تفاهم نامه آغاز می گردد و با توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود .

معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: شروع اجرای این تفاهم نامه و استمرار اجرای آن منوط به تامین اعتبار منابع مورد نیاز از سوی بهزیستی و ابلاغ آن به بیمه سلامت می باشد، البته در صورت اتمام مدت مذکور و عدم تمديد تفاهم نامه اتمام و انجام کلیه تعهدات موضوع تفاهم نامه در حدود اعتبارات ابلاغی برای طرفین الزامی است .

الهامی اظهار داشت: در تعهدات بهزیستی به معرفی افراد دارای معلولیت جهت بهره مندی از خدمات توانبخشی موضوع تفاهم نامه، تهیه و تنظیم اطلاعات مورد نیاز و تسهیل دسترسی بیمه سلامت به سامانه اطلاعاتی مربوطه در صورت نیاز، ارائه گزارش خدمات توانبخشی انجام شده به مراجع قانونی و کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون موضوع ماده ۲۱ قانون حمایت از حقوق معلولان و بروز رسانی آمار و اطلاعات افراد دارای معلولیت تحت پوشش و ارائه آن به بیمه سلامت اشاره شده است.

وی افزود: اطلاع رسانی به افراد دارای معلولیت جهت بهره مندی از خدمات توانبخشی، تامین منابع مورد نیاز برای اجرای این تفاهم نامه و ابلاغ اعتبار مربوطه به بیمه سلامت نیز مورد تاکید است.

الهامی درباره تعهدات بیمه سلامت گفت: خرید خدمات توانبخشی ستاره دار تعیین شده در پیوست تفاهم نامه برای افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی که دارای دفترچه معتبر از بیمه سلامت می باشند، نیز از مسائل مورد توجه در بیمه سلامت است.

معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: همچنین ارائه گزارش خدمات انجام شده در فواصل زمانی حداقل سه ماه یک بار به تفکیک نوع خدمت و ارزش نسبی آن، تسهيل راهکارهای توسعه و افزایش خدمات توانبخشی ستاره دار و افزایش افراد دارای معلولیت تحت پوشش برخوردار از خدمات توانبخشی بهزیستی برای سالهای آتی، اطلاع رسانی به واحدهای ارائه دهنده خدمات جهت تسهیل در انجام و ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت معرفی شده از طرف بهزیستی و همکاری در راستای محاسبه دقیق کارشناسی خدمات و پیشنهاد منابع اعتباری مورد نیاز در قانون بودجه سنواتی از تعهدات بیمه سلامت است.

وی گفت: از سوی دیگر طرفین تفاهم نامه توافق نمودند با تشکیل کمیته ای متشکل از نمایندگان طرفین ظرف مدت یک ماه از تاريخ امضای تفاهم نسبت به اجرایی نمودن تفاهم نامه و انجام سایر امور مربوطه اقدام نمایند و گزارش آن را در سه ماه یکبار به ناظرین تفاهم نامه ارائه نمایند، البته معاونت توانبخشی بهزیستی و معاونت بیمه و خدمات سلامت ناظر اجرای تفاهم نامه خواهند بود؛ ضمن اینکه در صورت بروز اختلاف بین طرفین که ناشی از تعبیر و تفسیر مفاد تفاهم نامه با نحوه انجام کار، تاخیر و تعطل در انجام تعهدات موضوع تفاهم نامه به موضوع با حضور نمایندگان طرفین سطوح، حل و فصل خواهد شد.

الهامی افزود: در صورت عدم حصول نتیجه، بر اساس آئین نامه چگونگی رفع اختلاف بین دستگاههای اجرایی از طریق ساز و کارهای داخلی قوه مجریه مصوب ۳۰ دی سال ۸۶ هیات وزیران رفع اختلال شده و ضمنا در سال جاری نیز تلاش خواهد شد، اعتبار مورد نیاز دریافت تا خللی در ادامه فرآیند ارائه خدمات ایجاد نگردد.

انتهای پیام./


ارسال دیدگاه

دستورالعمل ها

پیوست 1
پیوست 1
پیوست 1
راهنمای خودمراقبتی و بهبود ایمنی در برابر ویروس کرونا، بر اساس اصول بهداشتی، پزشکی رایج و آموزه‌های طب ایرانی
  1. صفحات وب سایت به سرعت بارگذاری می شود؟

    عالی    خوب    متوسط    کم
  2. آیا اطلاعات موجود در وب سایت بروز می باشد؟

    عالی    خوب    متوسط    کم
  3. آیا اطلاعات مورد نظرتان با کمترین زمان و کمترین ابهام پیدا می شود؟


    عالی    خوب    متوسط    کم
  4. نظرتان در مورد طراحی قالب وب سایت چگونه است؟


    عالی    خوب    متوسط    کم
  5. وب سایت آتیه سازان حافظ برطرف کننده اطلاعات مورد نیاز شما در خصوص خدمات بیمه تکمیلی می باشد؟


    عالی    خوب    متوسط    کم
  6. اطلاعات جامع و کافی در خصوص شرکت بیمه آتیه سازان حافظ در وب سایت موجود است؟


    عالی    خوب    متوسط    کم
  7. وب سایت شرکت دارای سازماندهی خوبی است؟


    عالی    خوب    متوسط    کم
  8. در وب سایت اطلاعات تماس مانند آدرس ایمیل، شماره تماس ها و غیره وجود دارد؟

    عالی    خوب    متوسط    کم
  9. دسترسی به فرم های کاربردی را چگونه ارزیابی می کنید؟

    عالی    خوب    متوسط    کم
  10. معرفی و دسترسی به بخش های وب سایت شرکت بیمه آتیه سازان حافظ را چگونه ارزیابی میکنید؟

    عالی    خوب    متوسط    کم
  11. در صورت تمایل , نظرات و پیشنهادات خود را درج نمایید.