اخبار و اطلاعیه ها

دکتر ادیانی در اجلاس سراسری مدیران شعب آتیه سازان حافظ:


مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان‌حافظ با بیان اینکه باید به اقدامات پیشگیرانه در حوزه سلامت بیشتر توجه شود، اظهار کرد: عملکرد مناسب ما میتواند بازوی کمکی در حوزه سلامت باشد چرا که نظارت دقیق ما بر اسناد پزشکی در نهایت موجب کاهش هزینههای سلامت میشود.

مدیرعامل شرکت آتیهسازانحافظ با بیان اینکه باید به اقدامات پیشگیرانه در حوزه سلامت بیشتر توجه شود، اظهار کرد: عملکرد مناسب ما میتواند بازوی کمکی در حوزه سلامت باشد چرا که نظارت دقیق ما بر اسناد پزشکی در نهایت موجب کاهش هزینههای سلامت میشود.

به گزارش آتیه‌سازان‌حافظ دکتر سید مرتضی ادیانی در این اجلاس که به مدت دو روز در مشهد برگزار شد به موضوع مدیریت منابع و مصارف شرکت پرداخت و گفت: قطعا همه می‌دانیم که باید به اندازه جیبمان خرج کنیم نه بیشتر، برای استمرار حضور شرکت در جامعه باید بودجه‌ای که در اختیارمان قرار گرفته است را درست مدیریت کنیم و از آن طرف باید بتوانیم منابع مالی جدید و پایدارتری را برای شرکت ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: برای کنترل هزینه‌های درمان باید به اقدامات پیشگیرانه در حوزه سلامت توجه بیشتری شود و آتیه‌سازان‌حافظ می‌تواند مداخله مثبت در جلوگیری از برخی تخلفات در حوزه بیمه درمان داشته باشد. در واقع مداخله ما نظارت بر بخش‌هایی است که موجب افزایش هزینه‌های حوزه سلامت می‌شود، این مداخلات می‌تواند منجر به کنترل و کاهش هزینه‌های درمان شود.

مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان‌حافظ با بیان اینکه اسناد بستری و سرپایی باید به دقت بررسی شود تا بدانیم در کدام بخش‌ها هزینه هایمان بیشتر است تا بتوانیم مداخلات پیشگیرانه داشته باشیم، تصریح کرد: نظارت دقیق کارشناسان ما بر اسناد پزشکی جلوی هدر رفتن منابع را می‌گیرد. گاهی  بیمه شده از سر دلسوزی دفترچه بیمه خود را در اختیار یکی از آشناهایش قرار می‌دهد و این تخلف است چون در واقع از منابعی که متعلق به دیگران است و مدیریت آن به شرکت بیمه آتیه‌سازان سپرده شده است، می‌بخشد، ما چاره ای نداریم جز اینکه با نظارت دقیق جلوی اینگونه تخلفات را بگیریم.

ادیانی تصریح کرد: ما وظیفه داریم از منابعی که بیمه‌شدگان نزد شرکت دارند محافظت کنیم، متأسفانه با مورادی مواجه شدیم که بیمه شده فوت شده بود اما همچنان از دفترچه بیمه او استفاده می‌شد. این درحالی است که دولت تلاش کرده هر ایرانی یک دفترچه بیمه داشته باشد بنابراین استفاده همزمان یک فرد از خدمات دو یا چند بیمه خلاف است.

وی اظهارکرد: پذیرش نابجا، هتلینگ اضافه، کدهای اضافی که در یک جراحی اعمال می‌کنند، آزمایشات پاراکلینیکی غیرضروری و گرانقیمت، داروهای گرانقیمت خارجی که نمونه داخلی و ارزان‌تر آن وجود دارد و ... بخش‌های از هزینه‌های اضافی است که به آتیه‌سازان‌حافظ به عنوان یک بیمه مکمل درمان و حتی بخش سلامت تحمیل می‌شود بنابراین نظارت ما بر اینگونه امور و جلوگیری از وقوع آن در نهایت منابع مالی شرکت را حفظ می‌کند .

مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان‌حافظ تأکید کرد:هدف ما خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان آتیه‌سازان حافظ است و عملکرد مناسب ما می‌تواند بازوی کمکی در حوزه سلامت برای دولت باشد چرا که نظارت دقیق ما بر اسناد پزشکی در نهایت موجب کاهش هزینه‌های سلامت می‌شود.

ادیانی تصریح کرد: مطلوب ما این است که خدمات در جایی که باید و لازم است به بیمه‌شدگان آتیه‌سازان‌حافظ داده شود پس مراقبت می‌کنیم در جایی که لازم نیست هزینه بی‌مورد نشود. از آن طرف بسیار علاقه‌مندیم که بتوانیم سقف تعهداتمان را افزایش دهیم تا کمک بیشتری به روند درمان بیمه‌شدگانمان داشته باشیم.

وی همچنین بر ایجاد تنوع در فضای کسب درآمد شرکت تأکید کرد و گفت: بازاریابان ما باید حضور فعالیت‌تری در بازار داشته باشند و موضوع گردشگری سلامت و عقد قرارداد با جمعیت‌های کوچک روستایی، نهادها و ارگان‌ها با جمعیت محدود، ورود به بیمه‌های زیر 50 نفر و حتی انفرادی، ورود به بیمه یک عضو و یا یک خدمت را جدی‌تر از گذشته پیگیری کنند. 

مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان‌حافظ ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در حوزه سلامت سرپا بمانیم و خدمات درست و بجا ارائه دهیم باید نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد مراکز درمانی طرف قراردادمان داشته باشیم. اگر ما بیشتر از آنچه در قراردادهایمان متعهد به پرداخت آن شدیم نباید به بیمه‌شدگان خسارت بپردازیم.

ادیانی تأکید کرد: تا زمانی که نرم‌افزار مناسبی برای سیستم دریافت اسناد پزشکی شرکت طراحی و اسناد به شکل مکانیزه از بیمارستان وارد سیستم نشود این اشکالات وجود دارد به همین دلیل تا آن زمان بررسی اسناد باید با دقت هرچه بیشتر صورت گیرد تا در حق کسی اجحاف نشود.

وی با بیان اینکه بیمه‌گزار به ما اطمینان کرده و ما باید اسناد بیمه‌شدگان آنها را با دقت بررسی کنیم تا به کسی بیشتر یا کمتر پرداخت نکنیم، گفت: ما بیمه‌گر هستیم و مجبوریم به اندازه بودجه‌ای که بیمه گزار در اختیارمان قرار داده است خدمات بدهیم نه بیشتر از آن.

ادیانی از مدیران شعب خواست تا با دقت مدارکی که  بیمه‌شدگان برای دریافت خسارت به بیمه به شرکت ارائه می‌دهند را بررسی و پرداخت کنند. 

مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان حافظ تصریح کرد: توقع ما از مدیران سیستم این است که با دقت برمراحل ورود و خروج اطلاعت و داده‌ها به سیستم نظارت کنند.

وی همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی بیشتر برای کارمندان در تمامی سـطوح و همچنیـن نمایندگی‌های شرکت تأکید کرد.

گفتنی است شعبه خراسان رضوی (مشهد) آتیه‌سازان‌حافظ میزبان برگزاری این دوره اجلاس سراسری مدیران و سرپرستان شرکت بود.

بر اساس این گزارش اولین روز این اجلاس با محوریت رفع ایرادات طرح طبقه‌بندی مشاغل و بررسی دستورالعمل‌های اجرایی برنامه‌ریزی راهبردی شرکت برگزار شد.

همچنین مدیران شعب گزارشی از عملکرد خود در 6 ماه اول سال ارائه کردند.

در دومین روز این اجلاس نیز موضوعاتی همچون خرید راهبردی، نحوه بررسی اسناد پزشکی، بازاریابی، آموزش، امور مربوط به نمایندگی‌های آتیه‌سازان‌حافظ، بیمه‌گری، کیفی‌سازی املاک، تفویض اختیار، مشکلات نرم افزار فناوری اطلاعات و ارتباطات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 





پربازدید های این هفته