اخبار و اطلاعیه ها

در گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان حافظ بررسی شد:


حدوداً سه سال از قرارداد وزارت آموزش‌وپرورش با شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ می‌گذرد. در این مدت با وجود تمام فراز و نشیب‌هایی که در اجرای مفاد این قرارداد پیش آمد، آتیه‌سازان حافظ تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات باکیفیت به شاغلان فرهنگی معطوف داشته است. در آستانه اتمام سومین سال قرارداد، "آسا" ( نشریه روابط عمومی شرکت اتیه سازان حافط) به گفت‌وگو با دکتر سید مرتضی ادیانی،مدیرعامل آتیه‌سازان حافظ نشست که وی ضمن تشکر از تعامل وزارت آموزش‌وپرورش به ویژه مسئولان مرتبط با قرارداد مذکور، به بررسی عملکرد آتیه‌سازان در این قرارداد پرداخت. ••• قرارداد آموزش ‌ و پرورش در چه سالی و با چه شرایطی با آتیه ‌ سازان حافظ بسته شد؟  قرارداد در خرداد ماه 1393 با شرکت منعقد شد، در آن زمان به علت شرایط خاصی که این قرارداد پیدا کرده بود، شرکت ‌ های بیمه تجاری به علت بدهی بابت حق بیمه سنوات قبل، حاضر به ادامه همکاری نشده بودند و حتی هزینه ‌ های ماه ‌ های آخر قرارداد پرداخت نشده بود. در چنین شرایطی و با توجه به قول مساعد وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وزیر محترم وقت ‌ آموزش و پرورش برای همکاری و برنده شدن نرخ حق بیمه ماهانه اعلام شده از سوی آتیه ‌ سازان ‌ حافظ، قرارداد بیمه مکمل درمان شاغلان فرهنگی در بازه زمانی کوتاهی به این شرکت انتقال یافت. ••• در اجـرای قـرارداد آمـوزش ‌ و پرورش با چه چالش ‌ هایی مواجه بودید؟ جابجایی قراردادهای بزرگ شرایطی خاص و نیاز به مهیا کردن زیرساخت ‌ های لازم دارد. ما در ابتدای قرارداد با چالش تعداد مراکز درمانی، نحوه ارائه خدمت و پرداخت خسارت ‌ های غیرمستقیم مواجه بودیم. با تلاش بی ‌ وقفه همکاران شرکت و همراهی بیمه ‌ گزار، شرکت آتیه ‌ سازان حافظ به سرعت توانست همه شرایط لازم برای اجرای این قرارداد را فراهم کند. به طور مثال در ابتدای قرارداد ما حدود 313 مرکز طرف قرارداد داشتیم که اکثرا مراکز بیمارستانی بودند اما در یک بازه زمانی کوتاه این تعداد به حدود 9هزار مرکز رسید و از طرفی در کوتاه ‌ ترین زمان با الصاق برچسب هولوگرام بر روی دفترچه ‌ های بیمه ‌ شدگان امکان دریافت خدمات در مراکز درمانی مهیا و پرداخت هزینه ‌ های درمانی به سرعت و مستقیم به حساب بیمه ‌ شده اصلی واریز شد. ••• درخصوص روش کارمزدی بیشتر توضیح دهید؟ در قـراردادهـای کـارمـزدی شـرکت ‌ های بیمه ‌ گر مانند شرکت آتیه ‌ سازان ‌ حافظ فقط عملیات اجرایی قرارداد را انجام می ‌ دهند و در ازای آن کارمزد دریافت می ‌ کنند و بیمه ‌ گزار با توجه به اینکه منابع درمانی در اختیار خودشان است تمام هزینه ‌ های بیمه ‌ شدگان را رأساً پرداخت می ‌ کند. در آبان سال1393مبنای ارزش ‌ گذاری خدمات درمانی تغییر پیدا کرد و این تغییر منجر به رشد قابل توجه تعرفه ‌ ها شد.در این شرایط وزارت آموزش ‌ وپرورش با بررسی و کار کارشناسی در راستای جلوگیری از رشد حق بیمه ماهانه و پرداخت از جیب بیمه ‌ شدگان تصمیم به اجرای قرارداد به روش کارمزدی گرفت و قرارداد فی مابین به شکل کارمزدی تمدید شد. قرارداد تا پایان اردیبهشت 94به صورت سرانه و از ابتدای خرداد 94 به صورت کارمزدی(حق ‌ العمل ‌‌‌ کاری) با مدت 18 ماه ادامه یافت. ••• در اجرای قرارداد آموزش ‌ وپرورش با این روش (کارمزدی)با چه چالش ‌ هایی مواجه بودید؟ با توجه به شرایط بوجود آمده مهمترین دغدغه ما در این روش برای شرکت و برای بیمه ‌ شدگان، تامین منابع صندوق و همچنین مانده بدهی قرارداد قبلی بود و با توجه به اینکه منابع در اختیار وزارت آموزش ‌ ‎ وپرورش بود زمان پرداخت خسارت به بیمه ‌ شدگان و عمق تعهدات را تحت تاثیر قرار داد که این موضوع متاسفانه سبب نارضایتی برخی از بیمه ‌ شدگان آموزش ‌ وپرورش شده است. اما علیرغم این دغدغه ‌ ها در ارائه خدمات توسط شرکت کوتاهی صورت نگرفت. این قرارداد نیز به پایان رسید و نظرسنجی میدانی توسط ادارات کل آموزش ‌ وپرروش استان ‌ ها مبنی بر رضایتمندی بیمه ‌ شدگان از عملکرد شرکت انجام شد و مجدداً با استعلامی که وزارت آموزش ‌ وپرورش در سال 1395 انجام داد نرخ کارمزد این شرکت برنده، اعلام و قرارداد برای سال سوم بر اساس پیشنهاد وزارتخانه متبوع و به همان روش کارمزدی تمدید شد. به هر صورت در این روش نگرانی شرکت عمدتاً عدم پرداخت تعهدات ایجاد شده و تامین نشدن منابع مالی  از دو سال قبل بود که شرایط قرارداد را بطور جدی تهدید می ‌ کرد. این مشکل نیز با مدیریت شرکت و تامین بخش قابل توجهی از خسارت بیمه ‌ شدگان و حتی مراکز تشخیصی درمانی از منابع داخلی شرکت حل شد. با پیگیری شرکت بخشی از مطالبات در پایان سال 1395 به صورت اوراق و نه به صورت منابع پولی پرداخت شد و می ‌ دانیم که تبدیل این اوراق به پول مشکلات خاص خود را دارد و تاکنون امکان تبدیل اوراق به منابع نقدی میسر نشده است.   ••• آتیه ‌‍‌‌‌ سازان حافظ برای ارائه بهتر خدمات به بیمه ‌ ‎ شدگان آموزش ‌ وپرورش چه اقداماتی انجام داد؟ مهمترین اقدام، استفاده از برچسب هولوگرام بود که در مدت زمان کوتاهی طراحی و چاپ شد و در اختیار بیمه ‌ شدگان قرار گرفت ولی در حال حاضر نرم افزار استعلام، قابلیت جایگزینی با هلوگرام را دارد. همچنین امکان صدور معرفی ‌ نامه در بیمارستان ‌ ها نیز فراهم شده است. اقدام مهم دیگر افزایش مراکز درمانی طرف قرارداد بود که امکان استفاده برای بیمه شده را فراهم می ‌ کرد. در حال حاضر نیز بررسی و پرداخت هزینه در تمام شعب کمتر از دو هفته انجام می ‌ شود. ••• نـقـاط قـوت و ضـعـف قـرارداد آتـیـه ‌ سازان حافظ با آموزش ‌ وپرورش را چگونه ارزیابی می ‌ کنید؟ مهمترین نقطه قوت شرکت آتیه ‌ سازان حافظ تخصصی بودن آن است که در عرصه بیمه درمان تکمیلی و با کادر تخصصی فعالیت می ‌ کند. نقطه ضعف این قرارداد نیز تاخیر طولانی مدت در تامین حق بیمه و منابع لازم از سوی بیمه ‌ گزار است که قطعاً پرداخت به مراکز تشخیصی درمانی را تحت تاثیر قرار می ‌ دهد و بدیهی است اگر منابع به موقع در اختیار مراکز مذکور قرار نگیرد ارائه و تداوم خدمت ‌ رسانی به بیمه ‌ شدگان دچار خدشه می ‌ شود. ••• سال گذشته یکباره پرداخت هزینه ویزیت به بیمه ‌ شدگان آموزش ‌ وپرورش در مراکز درمانی قطع شد. این تصمیم از جانب آتیه ‌ سازان بود یا آموزش ‌ وپرورش؟ در قراردادهای کارمزدی ریسک خطر را خود بیمه ‌ گزار قبول می ‌ کند؛ در ادامه قرارداد با آموزش ‌ وپرورش به روش کارمزدی متاسفانه شاهد تاثیر استفاده بیش از حد ویزیت در مراکز درمانی بودیم که وزارت آموزش ‌ و پرورش تصمیم گرفت پرداخت هزینه ویزیت صرفاً به صورت خسارت متفرقه باشد و ما نیز به درخواست طرف بیمه ‌ گزار قرارداد پزشکان را برای خدمت ویزیت از ابتدای تیر 1395 لغو کردیم. ••• تـعـامـل آتـیـه ‌ سـازان حـافظ بـا مسئولان و مدیران آموزش ‌ وپرورش به چه صورت است؟ تعامل مدیران این شرکت با مسئولان ذیربط آموزش ‌ وپرورش بسیار مطلوب بوده و هست و حتی با وجود تاخیر دو ساله در پرداخت ‌ منابع مالی توسط آن ‌ ها، سعی شد کمترین خلل در خدمت ‌ رسانی به بیمه ‌ شدگان ایجاد نشود. اگرچه به نظر برخی سعی دارند بر اساس گزارش ‌ های نادرست، این تعامل را تحت تاثیر قرار دهند. به هرحال وزارت آموزش ‌ و پرورش یا هر ارگان دیگری این حق را دارد که برای زیرمجموعه خود به دنبال بهترین خدمات باشد و آتیه ‌ سازان در طول این سال ‌ ها علیرغم دریافت نکردن به موقع منابع مالی از آموزش ‌ وپرورش در همین راستا قدم برداشته است و حتی زمانی که وزارتخانه منابع مالی در اختیار آتیه ‌ سازان قرار نداده بود این شرکت از منابع داخلی خود اقدام به پرداخت هزینه خسارت متفرقه بیمه ‌ شدگان آموزش ‌ وپرورش کرد تا وقفه ‌ ای در خدمت ‌ رسانی به بیمه ‌ شدگان ایجاد نشود در حالیکه دو سال بعد آموزش ‌ و پرورش طلب آتیه ‌ سازان ‌ حافظ را به صورت اوراق پرداخت کرد که درحال حاضر امکان نقد شدن آن وجود ندارد به هرحال جا دارد از مسئولان محترم آموزش و پرورش و بیمه ‌ شدگان فرهیخته و زحمتکش آن تشکر کنم. ••• برنامه شما برای قرارداد جدید آموزش ‌ وپرورش چیست؟ شرکت آتیه ‌ سازان حافظ نرخ پیشنهادی خود را مبتنی بر حداقل سود مالی و حداکثر استفاده بیمه ‌ گزار برای قرارداد جدید اعلام کرده است. در ضمن با توجه به اینکه آتیه ‌ سازان ‌ حافظ سود خود را در اعتماد بیمه شدگان می ‌ داند، نهایت تلاش خود را برای ارائه خدمات باکیفیت و رضایتمندی هرچه بیشتر بیمه شدگان می ‌ کند. • •• عملکرد آتیه ‌ سازان ‌ حافظ در عمل به تعهدات خود در قرارداد بیمه تکمیلی آموزش ‌ و پرورش را چگونه ارزیابی می ‌ کنید؟ تعهدات شرکت بر اساس درخواست هر بیمه ‌ گزار از جمله وزارت آموزش ‌ وپرورش است؛ شرکت در ارائه خدمت گزینه ‌ های متفاوتی را با سرانه و تعرفه متفاوت ارائه می ‌ کند اما این بیمه ‌ گزار است که متناسب با منابع خود بسته خدمتی مورد نظر را دریافت می ‌ کند. شرکت مشکلی در تمدید قرارداد با آموزش ‌ وپرروش ندارد؛ با توجه به ساختار ارائه خدمت، این شرکت در دورترین مناطق دسترسی به خدمات آسان را فراهم کرده و نیز رضایتمندی آموزش ‌ وپرورش از خدمات آتیه ‌ سازان ‌ حافظ از سوی وزارتخانه به صورت مکتوب به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شده است.در حال حاضر بر اساس آخرین اطلاعات، آمار عمل به تعهدات در شعب ما بین 95 تا 97 درصد است و پایبندی به تعهدات طبیعتاً رضایتمندی را در بین بیمه ‌ شدگان ایجاد کرده و اگر نارضایتی هست به علت عدم تأمین منابع کافی در زمان معین است که شرکت نقشی در آن ندارد و مسئولیت آن به عهده خود وزارتخانه است .

حدوداً سه سال از قرارداد وزارت آموزش‌وپرورش با شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ می‌گذرد. در این مدت با وجود تمام فراز و نشیب‌هایی که در اجرای مفاد این قرارداد پیش آمد، آتیه‌سازان حافظ تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات باکیفیت به شاغلان فرهنگی معطوف داشته است. در آستانه اتمام سومین سال قرارداد، "آسا" ( نشریه روابط عمومی شرکت اتیه سازان حافط) به گفت‌وگو با دکتر سید مرتضی ادیانی،مدیرعامل آتیه‌سازان حافظ نشست که وی ضمن تشکر از تعامل وزارت آموزش‌وپرورش به ویژه مسئولان مرتبط با قرارداد مذکور، به بررسی عملکرد آتیه‌سازان در این قرارداد پرداخت.

••• قرارداد آموزش و پرورش در چه سالی و با چه شرایطی با آتیهسازان حافظ بسته شد؟

 قرارداد در خرداد ماه 1393 با شرکت منعقد شد، در آن زمان به علت شرایط خاصی که این قرارداد پیدا کرده بود، شرکتهای بیمه تجاری به علت بدهی بابت حق بیمه سنوات قبل، حاضر به ادامه همکاری نشده بودند و حتی هزینههای ماههای آخر قرارداد پرداخت نشده بود. در چنین شرایطی و با توجه به قول مساعد وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وزیر محترم وقت آموزش و پرورش برای همکاری و برنده شدن نرخ حق بیمه ماهانه اعلام شده از سوی آتیهسازانحافظ، قرارداد بیمه مکمل درمان شاغلان فرهنگی در بازه زمانی کوتاهی به این شرکت انتقال یافت.

••• در اجـرای قـرارداد آمـوزش و پرورش با چه چالشهایی مواجه بودید؟

جابجایی قراردادهای بزرگ شرایطی خاص و نیاز به مهیا کردن زیرساختهای لازم دارد. ما در ابتدای قرارداد با چالش تعداد مراکز درمانی، نحوه ارائه خدمت و پرداخت خسارتهای غیرمستقیم مواجه بودیم. با تلاش بیوقفه همکاران شرکت و همراهی بیمهگزار، شرکت آتیهسازان حافظ به سرعت توانست همه شرایط لازم برای اجرای این قرارداد را فراهم کند. به طور مثال در ابتدای قرارداد ما حدود 313 مرکز طرف قرارداد داشتیم که اکثرا مراکز بیمارستانی بودند اما در یک بازه زمانی کوتاه این تعداد به حدود 9هزار مرکز رسید و از طرفی در کوتاهترین زمان با الصاق برچسب هولوگرام بر روی دفترچههای بیمهشدگان امکان دریافت خدمات در مراکز درمانی مهیا و پرداخت هزینههای درمانی به سرعت و مستقیم به حساب بیمهشده اصلی واریز شد.

••• درخصوص روش کارمزدی بیشتر توضیح دهید؟

در قـراردادهـای کـارمـزدی شـرکتهای بیمهگر مانند شرکت آتیهسازانحافظ فقط عملیات اجرایی قرارداد را انجام میدهند و در ازای آن کارمزد دریافت میکنند و بیمهگزار با توجه به اینکه منابع درمانی در اختیار خودشان است تمام هزینههای بیمهشدگان را رأساً پرداخت میکند. در آبان سال1393مبنای ارزشگذاری خدمات درمانی تغییر پیدا کرد و این تغییر منجر به رشد قابل توجه تعرفهها شد.در این شرایط وزارت آموزشوپرورش با بررسی و کار کارشناسی در راستای جلوگیری از رشد حق بیمه ماهانه و پرداخت از جیب بیمهشدگان تصمیم به اجرای قرارداد به روش کارمزدی گرفت و قرارداد فی مابین به شکل کارمزدی تمدید شد. قرارداد تا پایان اردیبهشت 94به صورت سرانه و از ابتدای خرداد 94 به صورت کارمزدی(حقالعمل‌‌‌کاری) با مدت 18 ماه ادامه یافت.

••• در اجرای قرارداد آموزشوپرورش با این روش (کارمزدی)با چه چالشهایی مواجه بودید؟

با توجه به شرایط بوجود آمده مهمترین دغدغه ما در این روش برای شرکت و برای بیمهشدگان، تامین منابع صندوق و همچنین مانده بدهی قرارداد قبلی بود و با توجه به اینکه منابع در اختیار وزارت آموزشوپرورش بود زمان پرداخت خسارت به بیمهشدگان و عمق تعهدات را تحت تاثیر قرار داد که این موضوع متاسفانه سبب نارضایتی برخی از بیمهشدگان آموزشوپرورش شده است. اما علیرغم این دغدغهها در ارائه خدمات توسط شرکت کوتاهی صورت نگرفت. این قرارداد نیز به پایان رسید و نظرسنجی میدانی توسط ادارات کل آموزشوپرروش استانها مبنی بر رضایتمندی بیمهشدگان از عملکرد شرکت انجام شد و مجدداً با استعلامی که وزارت آموزشوپرورش در سال 1395 انجام داد نرخ کارمزد این شرکت برنده، اعلام و قرارداد برای سال سوم بر اساس پیشنهاد وزارتخانه متبوع و به همان روش کارمزدی تمدید شد. به هر صورت در این روش نگرانی شرکت عمدتاً عدم پرداخت تعهدات ایجاد شده و تامین نشدن منابع مالی  از دو سال قبل بود که شرایط قرارداد را بطور جدی تهدید میکرد. این مشکل نیز با مدیریت شرکت و تامین بخش قابل توجهی از خسارت بیمهشدگان و حتی مراکز تشخیصی درمانی از منابع داخلی شرکت حل شد. با پیگیری شرکت بخشی از مطالبات در پایان سال 1395 به صورت اوراق و نه به صورت منابع پولی پرداخت شد و میدانیم که تبدیل این اوراق به پول مشکلات خاص خود را دارد و تاکنون امکان تبدیل اوراق به منابع نقدی میسر نشده است.

 

••• آتیه‌‍‌‌‌سازان حافظ برای ارائه بهتر خدمات به بیمهشدگان آموزشوپرورش چه اقداماتی انجام داد؟

مهمترین اقدام، استفاده از برچسب هولوگرام بود که در مدت زمان کوتاهی طراحی و چاپ شد و در اختیار بیمهشدگان قرار گرفت ولی در حال حاضر نرم افزار استعلام، قابلیت جایگزینی با هلوگرام را دارد.

همچنین امکان صدور معرفینامه در بیمارستانها نیز فراهم شده است. اقدام مهم دیگر افزایش مراکز درمانی طرف قرارداد بود که امکان استفاده برای بیمه شده را فراهم میکرد. در حال حاضر نیز بررسی و پرداخت هزینه در تمام شعب کمتر از دو هفته انجام میشود.

••• نـقـاط قـوت و ضـعـف قـرارداد آتـیـهسازان حافظ با آموزشوپرورش را چگونه ارزیابی میکنید؟

مهمترین نقطه قوت شرکت آتیهسازان حافظ تخصصی بودن آن است که در عرصه بیمه درمان تکمیلی و با کادر تخصصی فعالیت میکند. نقطه ضعف این قرارداد نیز تاخیر طولانی مدت در تامین حق بیمه و منابع لازم از سوی بیمهگزار است که قطعاً پرداخت به مراکز تشخیصی درمانی را تحت تاثیر قرار میدهد و بدیهی است اگر منابع به موقع در اختیار مراکز مذکور قرار نگیرد ارائه و تداوم خدمترسانی به بیمهشدگان دچار خدشه میشود.

••• سال گذشته یکباره پرداخت هزینه ویزیت به بیمهشدگان آموزشوپرورش در مراکز درمانی قطع شد. این تصمیم از جانب آتیهسازان بود یا آموزشوپرورش؟

در قراردادهای کارمزدی ریسک خطر را خود بیمهگزار قبول میکند؛ در ادامه قرارداد با آموزشوپرورش به روش کارمزدی متاسفانه شاهد تاثیر استفاده بیش از حد ویزیت در مراکز درمانی بودیم که وزارت آموزشو پرورش تصمیم گرفت پرداخت هزینه ویزیت صرفاً به صورت خسارت متفرقه باشد و ما نیز به درخواست طرف بیمهگزار قرارداد پزشکان را برای خدمت ویزیت از ابتدای تیر 1395 لغو کردیم.

••• تـعـامـل آتـیـهسـازان حـافظ بـا مسئولان و مدیران آموزشوپرورش به چه صورت است؟

تعامل مدیران این شرکت با مسئولان ذیربط آموزشوپرورش بسیار مطلوب بوده و هست و حتی با وجود تاخیر دو ساله در پرداخت منابع مالی توسط آنها، سعی شد کمترین خلل در خدمترسانی به بیمهشدگان ایجاد نشود. اگرچه به نظر برخی سعی دارند بر اساس گزارشهای نادرست، این تعامل را تحت تاثیر قرار دهند. به هرحال وزارت آموزش و پرورش یا هر ارگان دیگری این حق را دارد که برای زیرمجموعه خود به دنبال بهترین خدمات باشد و آتیهسازان در طول این سالها علیرغم دریافت نکردن به موقع منابع مالی از آموزشوپرورش در همین راستا قدم برداشته است و حتی زمانی که وزارتخانه منابع مالی در اختیار آتیهسازان قرار نداده بود این شرکت از منابع داخلی خود اقدام به پرداخت هزینه خسارت متفرقه بیمهشدگان آموزشوپرورش کرد تا وقفهای در خدمترسانی به بیمهشدگان ایجاد نشود در حالیکه دو سال بعد آموزش و پرورش طلب آتیهسازانحافظ را به صورت اوراق پرداخت کرد که درحال حاضر امکان نقد شدن آن وجود ندارد به هرحال جا دارد از مسئولان محترم آموزش و پرورش و بیمهشدگان فرهیخته و زحمتکش آن تشکر کنم.

••• برنامه شما برای قرارداد جدید آموزشوپرورش چیست؟

شرکت آتیهسازان حافظ نرخ پیشنهادی خود را مبتنی بر حداقل سود مالی و حداکثر استفاده بیمهگزار برای قرارداد جدید اعلام کرده است. در ضمن با توجه به اینکه آتیهسازانحافظ سود خود را در اعتماد بیمه شدگان میداند، نهایت تلاش خود را برای ارائه خدمات باکیفیت و رضایتمندی هرچه بیشتر بیمه شدگان میکند.

•• عملکرد آتیهسازانحافظ در عمل به تعهدات خود در قرارداد بیمه تکمیلی آموزش و پرورش را چگونه ارزیابی میکنید؟

تعهدات شرکت بر اساس درخواست هر بیمهگزار از جمله وزارت آموزشوپرورش است؛ شرکت در ارائه خدمت گزینههای متفاوتی را با سرانه و تعرفه متفاوت ارائه میکند اما این بیمهگزار است که متناسب با منابع خود بسته خدمتی مورد نظر را دریافت میکند. شرکت مشکلی در تمدید قرارداد با آموزشوپرروش ندارد؛ با توجه به ساختار ارائه خدمت، این شرکت در دورترین مناطق دسترسی به خدمات آسان را فراهم کرده و نیز رضایتمندی آموزشوپرورش از خدمات آتیهسازانحافظ از سوی وزارتخانه به صورت مکتوب به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شده است.در حال حاضر بر اساس آخرین اطلاعات، آمار عمل به تعهدات در شعب ما بین 95 تا 97 درصد است و پایبندی به تعهدات طبیعتاً رضایتمندی را در بین بیمهشدگان ایجاد کرده و اگر نارضایتی هست به علت عدم تأمین منابع کافی در زمان معین است که شرکت نقشی در آن ندارد و مسئولیت آن به عهده خود وزارتخانه است.





پربازدید های این هفته